Sabtu, 25 Jun 2011

Bagaimanakah Memilih Tuala Wanita dengan Betul

 1.      Semasa haid kulit wanita pada bahagian faraj cukup sensitif. Antara penyakit yang sering menyerang wanita tatkala haid ialah demam, rasa gatal pada alat sulit, gatal celah kelengkang peha, menjejaskan pundi kencing dan boleh berlakunya jangkitan pada saluran kencing. Keadaan begini jika dibiarkan boleh menyebabkan seseorang diserang pelbagai penyakit serius yang lain.Kajian telah membuktikan bahawa 73% wanita mengalami kegatalan pada bahagian sulitnya. Keadaan ini terjadi kerana sering menggunakan tuala wanita yang tidak serap udara.
             
Menurut kajian bilangan bacteria bertambah 107 kali pada setiap padu sentimeter. Biasanya diperbuat dengan tiga lapisan iaitu lapisan permulaan, lapisan serapan dan lapisan bawahan.           


2.      Lapisan pertama tuala wanita bermutu tinggi sepatutnya mengandungi kapas dengan bahan serapan bagi mengelak kulit basah.             
  

3.       Lapisan tengah mestilah memilikki bahan serap yang kuat agar cecair tidak mengalir keluar bagi mengelak rasa melekit. Ketiga, lapisan bawah mestilah serap udara. Keadaan ini akan menyebabkan bahagian yang lembap menjadi kering menyebabkan kulit tidak terjejas dan keadaan menjadi selesa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan